Šī mājaslapa izmanto dažādas sīkdatnes. Dažas sīkdatnes ir funkcionāli nepieciešamas, bez kurām Jūs nevarēsiet lietot šo mājaslapu. Bet pārējās sīkdatnes tiks izmantotas tikai tad, ja Jūs tam piekrītat. Uzzināt vairāk

Aicinām apmeklēt bezmaksas Cigun un nūjošanas apmācību nodarbības!

Cigun Jogas_nodarbibas2018

Cigun – tas ir tradicionāls ķīniešu atjaunojošās vingrošanas komplekss, kurā pamatā ir elpošanas prakses, meditācijas, muskuļu un locītavas nostiprināšana.

Piedāvāto nodarbību mērķis ir apgūt prasmes, kā saglabāt veselību un spēkus, un pielietot šīs prasmes ikdienā. Nodarbībās tiks apgūtas jogas pamata pozas, elpošanas vingrinājumi, kā arī fizisku vingrinājumu kompleksi, elpošanas prakses, kas palielina enerģiju, stresa mazināšanas tehnikas. Nodarbības plānotas 2 reizes nedēļā, to ilgums 60 minūtes. Nodarbības notiks grupās līdz 8 personām.

Nujosanas apmaciba_2018

Uzsākot veselības veicināšanas – nūjošanas apmācību, vispirms tiek veikta mutiska aptauja (anamnēze) ar nodarbības dalībniekiem, precizēts gan veselības stāvoklis, gan fiziskās aktivitātes iespējas, kā arī uzklausītas individuāli ieteiktās rekomendācijas, arī norādes par fizisko aktivitāšu izvēli no klientu ārstējošiem ārstiem.

Noskaidrojot dalībnieku pašsajūtu, dalībnieki tiek iepazīti ar nūjošanas vēsturisko izcelsmi, tās ietekmi uz cilvēka fizisko stāvokli, veselību un nūju pareizo funkcionālo izmantošanas nepieciešamību iešanas laikā, lai sasniegtu nūjošanas efektivitāti un mērķi.

Turpinot nodarbību gaitu, dalībnieki izmēģina pirmos pamatsoļus iešanas tehnikā –katrs izmēģina izprast un sajust sava ķermeņa stāju un gaitas pamatus savu iespēju robežās, jo katram cilvēkam dzīves laikā ir mazāk vai vairāk radušies gan stājas un gaitas izmaiņas, gan noturēt ķermeni kopumā līdzsvarā stāvus, kā pamatnosacījums sagatavojot sevi iešanai. Izmantojam arī atpūtas laukumā esošos solus, veicot ķermeņa līdzsvarošanu arī sēdus. Kad izprasta pamatbūtība stājas un gaitas noturēšanā, tad kopīgi tiek veikta iesildīšanās: organisma sagatavošana aktīvai iešanai vai nūjošanas nodarbībai. Tie ir vērsti mēreni iesildošie vingrinājumu visām locītavām (mērena apļošana mazās amplitūdās līdz 10-15 atkārtojumu vienā piegājienā katrai locītavu grupai) sākot no augšdaļas un tā uz leju līdz potītēm, kā arī vienmērīgas un plūstošanas elpošanas sistēmas kontrolēšana.

Izvingrinoties, dalībnieki uzsāk pamatiešanu bez un ar nūjām, lai izprastu pilnīgu roku vēzienu nepieciešamību no pleca locītavām un sajustu ķermeņa augšdaļas un lejas daļas (gūžu daļas) biomehānisko rotāciju, ko nav izjutis ikdienas gaitās pilnā apjomā.

Pirms uzsākt iešanu ar nūjām, tiek veltīts zināms laiks pareizi nostiprinot nūju cimdiņus, kas arī ir viens no pamatiem, lai attiecīgi pareizi vēzējot rokas, nūjas izmantotu atbilstoši mērķim – palīdzēt tikt ķermenim uz priekšu, mēreni grūst uz priekšu, noņemot zināmu slodzi no vertikāli balsts nesošajām locītavām un aktīvāk iesaistīt rokas pilnā vēzienā no plecu locītavas. Turpinot iešanu pa taku un zemes ceļu un laukumu, tiek piemēroti arī papildus dažādi roku un ķermeņa augšdaļas kustību rosinošie vingrinājumu. Iešanas laikā tiek vēroti grupas dalībnieki, uzturētas sarunas un pēc nepieciešamības apstājas, lai atpūstos un pārrunātu neskaidros un interesējošos jautājumus par nūjošanu (stāju, nūju pareizu izmantošanu, elpošanu, iešanas intensitāti, vingrojumu papildus nepieciešamību). Tā nodarbību laikā apgūstot praktisko soļošanas tehniku un funkcionālo kustību izpratni.

Nūjošanas apmācību un nodarbības tiek apmācīta saskaņā ar International Nordic Walking Asociation (INWA) metodikas principiem, ko akceptē Latvijas Tautas Sporta asociācija (LTSA), kas ir INWA biedrs. LTSA veic nūjošanas pirmsapmācību Latvijā (nūjošanas gidi un pamatinstruktori). Trenera kvalifikācija ir atbilstoša 2010.gada 26.janvāra Ministru kabineta noteikumiem Nr.77  "Noteikumi par sporta speciālistu sertifikācijas kārtību un sporta speciālistam noteiktajām prasībām"

Nūjošanas apmācību cikls tiek papildināts ar dažādu vingrošanas sistēmu papildmetodes apvienošanu pareizai stājai, līdzsvarotai gaita un locītavu kustīgumam. Nodarbību veids svaigā gaisā ar dažādu vides reljefu, visiem vecumiem un dažādai fiziskai sagatavotībai. 

Salaspils

°C
Gaisa spiediens: hPa
Vēja stiprums: m/s
Vēja virziens:
tukšītis