Šī mājaslapa izmanto dažādas sīkdatnes. Dažas sīkdatnes ir funkcionāli nepieciešamas, bez kurām Jūs nevarēsiet lietot šo mājaslapu. Bet pārējās sīkdatnes tiks izmantotas tikai tad, ja Jūs tam piekrītat. Uzzināt vairāk

“Vālodzītes puišu trio” dzied latviešu tautas dziesmas vienā no Krievijas lielākajiem folkloras konkursiem

salaspils puikasv1

No 5. līdz 8. aprīlim Krievijas vēsturiskajā pilsētā Sanktpēterburgā notika Viskrievijas mākslas un folkloras konkurss “Malahitovaja škatulka”(”Malahīta šķirstiņš”), kurā 2.pakāpes laureātu balvu izcīnīja “Vālodzītes puišu trio” no Salaspils – Rūdolfs Ruciņš, Vilis Sanžerevskis un Ainārs Krastiņš.

Konkursā piedalījās 60 kolektīvu un 70 solistu dažādu žanru un vecuma kategorijās. “Vālodzītes puišu trio”, kuri biežāk izpilda populāro mūziku, pieņēma izaicinājumu izmēģināt savu varēšanu citā jomā, izvēloties piedalīties divās nominācijās: tautas dziesma a’cappella formā un tautas dziesma estrādes stilizācijā. Šim mērķim tika meklēts repertuārs, kuru izpildot puiši varētu popularizēt latviešu tautas kultūras mantojumu un pārstāvēt savu pilsētu - Salaspili, nesot tās vārdu pasaulē.

Kopš janvāra puiši nopietni mēģināja, lai sagatavotos konkursam, izdziedāja savas dziesmas arī citos koncertos, lai bagātinātu savu skatuves pieredzi.

5. aprīlī agri no rīta devāmies ceļā uz Sanktpēterburgu, šķērsojot Igauniju, un vēlu vakarā ieradāmies galamērķī. Mūsu apmešanās vieta visas šīs trīs dienas bija milzīgā viesnīca “Sanktpeterburg” pašā Ņevas krastā ar skatu uz leģendāro kreiseri “Aurora”. Tepat, viesnīcā, arī norisinājās konkurss.

Pirmajā vakarā, kad piereģistrējāmies un iekārtojāmies, iepazināmies ar plašajām telpām, apskatījām lielo skatītāju zāli un iemēģinājām garo labirinta ceļu līdz aizskatuvei.

Nākošā diena - 6.aprīlis - bija konkursa diena. Katrā viesnīcas stūrītī mēģināja kāds kolektīvs, arī dejotāji, jo atvēlētais skatuves mēģinājuma laiks tik lielam konkursantu skaitam bija ļoti īss. Taču arī tik mazā laika sprīdī, izmēģinot abas dziesmas pa vienam pantiņam, mūsu zēni spēja izraisīt lielu interesi par sevi un latviešu valodu. Mums nāca klāt gan veci, gan jauni, un jautāja, no kurienes esam un kādā valodā tikko dziedājām. Mūsu puiši iepazinās ar jauniešu teātra grupu “Premjera” no Barnaulas, apmainījās ar kontaktiem un sniedza interviju, pastāstot par Latviju, Salaspili, par savu dziedāšanas pieredzi. Tāpat salaspilieši konkursa viesiem un žūrijas locekļiem dāvāja piemiņai bukletus par Salaspils novadu “Salaspilskij krai” un “Ņižņaja Daugava”, kā arī “Vālodzītes” 30 gadu jubilejas bukletus.

Apbalvošana bija ļoti grandioza un ilga, toties atmiņā paliekoša. Puišiem pasniedza lielu piemiņas kausu, un katram atsevišķi arī piemiņas medaļas un diplomu. Varējām atviegloti nopūsties - pats galvenais tika izdarīts! Ar interesi gaidījām nākošo dienu -7.aprīli, jo tā solīja daudz jauku atpūtas brīžu un iespaidu. Rīta pusē sēdāmies autobusā un gida pavadībā izbraukājām Sanktpēterburgu, izkāpjot vien, lai aplūkotu iespaidīgus objektus un iegādātos suvenīrus. Redzējām gan skaisto Ņevas upi, gan Aleksandra Ņevska katedrāli, braucām garām slavenajai Ermitāžai, Ziemas pilij, Pētera I piemineklim.

Pēc pusdienām devāmies vēl vienā ekskursijā, jo puišiem ļoti gribējās pavizināties ar metro un garajām eskalatora kāpnēm. Tāpat apskatījām Petrovskas Akvatoriju, kur lielā pilsēta Sanktpēterburga ir atainota miniatūrā. Šī ekspozīcija bija interesanta ar to, ka tā bija interaktīva - piespiežot attiecīgo pogu, sāka kustēties transports, zirgu pajūgi, kuģi un karietes. Tāpat varēja vērot, kā pilsēta izskatās naktī laternu apgaismojumā.

Un tā, iespaidiem un emocijām pārņemti ar nopelnītajām balvām koferos, 8. aprīlī no rīta devāmies atpakaļceļā.

Kā vienmēr, katrs brauciens ir notikums cilvēka dzīvē, tā arī šis brauciens noliksies atmiņu plauktiņā pie tiem pārējiem. Esam ļoti pateicīgi Salaspils novada domei un Salaspils kultūras nama direktoram VaIdim Škutānam par projekta atbalstīšanu un piešķirtajiem līdzekļiem. Īpašu paldies gribam teikt mūsu grupas pavadonei un šīs idejas autorei un iedrošinātājai Veltai Girgensonei.

Novēlam, lai arī citi Salaspils amatiermākslas kolektīvi sarosās un pamēģina savas spējas parādīt arī aiz Latvijas robežām. Tas ir tā vērts!