FRISBIJS

Frisbija spēles

10 pamatnoteikumi

 

 

 

1.    Spēles laukums – taisnstūrveida laukums (apmēram 75 m

garš un 25 m plats) ar zonām abos galos.

 

2. Spēles sākums – katra komanda (komandā 5 spēlētāji, no tiem vismaz 2 sievietes) nostājas uz savas zonas līnijas un aizsardzībā esošā komanda pārmet disku pāri laukumam uzbrukumā esošajai komandai, kura sāk uzbrukumu.

 

3. Punkta gūšana – komanda gūst punktu, ja tās spēlētājs noķer disku zonā, uz kuru komanda uzbrūk. Pēc punkta gūšanas abas komandas atkal nostājas uz zonas līnijas un seko diska izspēle, kā rakstīts 2.punktā. Spēle beidzas, kad viena komanda gūst 11 punktus, vai arī pēc
25 minūtēm.

            Ja laiks beidzas punkta vidū, punkts tiek izspēlēts līdz galam.

            Ja laiks ir beidzies un rezultāts ir neizšķirts, tiek izspēlēts vēl viens punkts. Komanda, kas iegūst punktu ir uzvarējusi.

4. Diska piespēle – ar disku rokās pa laukumu pārvietoties ir aizliegts – spēlētājam, kas noķēris disku, 8 sekunžu laikā tas jāpiespēlē tālāk savam komandas biedram. Tāpēc aizsardzībā esošais spēlētājs sedzot uzbrukumā esošo spēlētāju, kuram ir rokā disks, skaita līdz 8.

5. Disku iegūst otra komanda – ja disks tiek izmests autā, ja ķērējs disku nenoķer, vai ja aizsardzībā esošais spēlētājs disku pārķer vai izsit, aizsardzībā esošā komanda iegūst disku un dodas uzbrukumā. Disks no uzbrukumā esošās komandas pāriet otrai komandai, neatkarīgi no tā kuras komandas spēlētajam disks pēdējo reizi pieskārās pirms izgāja autā (atstāja laukumu) vai nokrita zemē.

6. Spēlētāju maiņa – spēlētājus drīkst nomainīt tikai pēc punkta gūšanas; izņēmuma kārtā – arī traumu gadījumos.

7. Bezkontakta spēle – jebkāds fizisks kontakts starp spēlētājiem ir aizliegts; aizliegti ir arī “bloki” (traucēšana spēlētājam brīvi pārvietoties pa laukumu).

8. Sods – fiziska kontakta gadījumā, kas traucējis uzbrūkošajai komandai piespēlēt/noķert disku vai aizsardzībā esošajai komandai sekmīgi darboties aizsardzībā. Šajā gadījumā tiek vēlreiz izspēlēta iepriekšējā situācija (iepriekšējā piespēle). Gadījumā, ja sodu izdarījušais spēlētājs piekrīt tam, ka bijis sods, spēle turpinās no pārtrauktās vietas.

9. Tiesnesis – frisbijā nav tiesnešu; katrs spēlētājs pats atbild par savu rīcību uz laukuma un pats izšķir, bija vai nebija sods vai cits pārkāpums.

10. “Spēles gars” – frisbijā tiek veicināts komandas gars un godīga spēle. Arī spraiga spēle ir svarīga, taču cieņa pret pretinieku, noteikumu ievērošana un prieks par spēli no tā nedrīkst ciest.

 

Kad bumba sapņo, tā sapņo, ka ir lidojošais šķīvītis…J