Šī mājaslapa izmanto dažādas sīkdatnes. Dažas sīkdatnes ir funkcionāli nepieciešamas, bez kurām Jūs nevarēsiet lietot šo mājaslapu. Bet pārējās sīkdatnes tiks izmantotas tikai tad, ja Jūs tam piekrītat. Uzzināt vairāk

Salaspilī apspriež Rail Baltica sausā kravu termināļa iespējamo būvniecību

RBapspriersanaSalaspils jaunās dzelzceļa līnijas Rail Baltica projektā tiek minēts ne vien kā novads, kuru šķērsos dzelzceļa trase, bet arī kā iespējamais variants sausās kravu termināļa atrašanās vietai.

6.augustā Satiksmes ministrija un Lielbritānijas transporta pētījumu uzņēmums „AECOM Limited” ar Salaspils novada domes un Salaspils uzņēmēju biedrības atbalstu organizēja semināru ar pilnsabiedrības „RB Latvija”, Salaspils pašvaldības un uzņēmēju, kā arī citu iesaistīto institūciju piedalīšanos. Sanāksmes mērķis bija nodrošināt Salaspils pašvaldības, nekustamo īpašumu īpašnieku un valdītāju, kuru īpašumi robežojas ar paredzētās darbības teritoriju, kā arī tuvumā darbojošos uzņēmēju savlaicīgu informēšanu un viedokļa uzklausīšanu.

Sapulces pirmajā daļā AECOM pārstāvis Arnis Kākulis iepazīstināja tās dalībniekus ar vispārējo tehniskās un ekonomiskās izpētes situāciju, tās pamatojumiem un iespējamajiem risinājumiem. Tika norādīts, ka kravu termināļa izveidei un pastāvēšanai būtiska ir piekļuve galvenajiem autoceļiem un jau esošajam dzelzceļam. Pēc pašreizējām prognozēm tiek lēsts, ka plānotais kravu terminālis, salīdzinot pasaules mērogā, varētu būt vidēja lieluma, dienā apkalpojot 4 līdz 5 dzelzceļa sastāvus.

Salaspils novada pašreizējo situāciju un ieceres saistībā ar kravu termināļa būvniecību prezentēja novada domes priekšsēdētājs Raimonds Čudars un Salaspils novada pašvaldības teritorijas plānotāja Līga Villere-Madzule. Novada vadības pārstāvji izteica atbalsts termināļa būvniecībai Salaspils teritorijā, uz ko norāda arī Salaspils novada attīstības programmā 2012.– 2018. gadam definētais mērķis – loģistikas centra attīstība. Kopīgi tika pārrunātas galvenās problēmas, kas varētu rasties sakarā ar termināļa izbūvi. Tās varētu būt notekūdeņu jautājums plānotā kravu termināļa teritorijā, pieejamā elektrības kapacitāte un gāzes vada rekonstrukcija. Tāpat pašvaldības pārstāvji aktualizēja jautājumu par Rail Baltica līnijas ietekmē pieaugošo kravu plūsmu uz jau esošās dzelzceļa līnijas, iezīmējot ieceri par tuneļa izveidi.

Sapulces beigu daļā pārstāvji no tādiem Salaspils uzņēmumiem kā „Knauf”, „Saulkalne S”, „Valgums S”, „Baltijas dārzeņi”, „NP Properties”, „AEROC”, „INOS”, „Vollers-Rīga”, kā arī Salaspils uzņēmēju biedrības biedri tika aicināti izteikt savas vīzijas par iespējamo sadarbību  kravu termināļa būvniecības procesā un arī tā darbības laikā.

Detalizētas tehniskās izpētes veicēji solīja, ka precīzu informāciju par Rail Baltica dzelzceļa līnijas intermodālā kravu loģistikas centra novietojumu, tehniskajiem un pārvaldības risinājumiem sabiedrībai sniegs šā gada novembrī.

Salaspils uzņēmēju biedrība

Salaspils

°C
Gaisa spiediens: hPa
Vēja stiprums: m/s
Vēja virziens:
tukšītis