Šī mājaslapa izmanto dažādas sīkdatnes. Dažas sīkdatnes ir funkcionāli nepieciešamas, bez kurām Jūs nevarēsiet lietot šo mājaslapu. Bet pārējās sīkdatnes tiks izmantotas tikai tad, ja Jūs tam piekrītat. Uzzināt vairāk

Jāņtārpiņ, spīdi un zini Latviju!

6.februāra pēcpusdienā daži no PII "JĀŅTĀRPIŅŠ" bērnu vecākiem nedaudz ilgāk par ierastajām desmit minūtēm aizkavējās mājīgajās bērnudārza telpās. Šoreiz  vaininieki nebija mūsu mazās atvases, bet gan iestādes vecāku padomes rīkotā viktorīna "Jāņtārpiņ, spīdi un zini Latviju!" bērnu vecākiem. Ideja par šādu pasākumu radās, iedvesmojoties no pagājušā gada nogalē Latvijas simtgadei veltītās viktorīnas Salaspils 1. vidusskolā, kurā piedalījās pašvaldības iestāžu komandas, tostarp arī “Jāņtārpiņš”. Gada sākumā katras grupiņas vecāki tika aicināti izveidot komandu četru cilvēku sastāvā, lai piedalītos viktorīnas izcīņā. Balvu fonds tika sarūpēts no saziedotajiem līdzekļiem. Katra komanda, piedaloties viktorīnā, savu bērnu grupiņai ieguva veicināšanas balvu - zīmuļus un krāsojamu zīmējumu papīra rulli. Godalgotās trīs vietas papildus izcīnīja naudas balvas, kuras tiks izmantotas pēc grupiņas audzinātāju ieteikumiem. Viktorīna noritēja četrās daļās, kurās vecākiem nācās parādīt savas zināšanas gan par "Jāņtārpiņu", Salaspils novadu un Latviju, gan atcerēties kopā ar bērniem lasītās pasakas, skatītās animācijas filmas un dziedātās dziesmas. Kurš gan neatpazīst populārās skaņas no dziesmiņas par to, kā lācēns iet dipu, dapu. Tomēr ir ļoti līdzīga dziesma ar nosaukumu "Lācēns muzikants". Interesanti, ka mākam bērniem nodziedāt populārās dziesmiņas par cālīšiem, lelles jaku un putniņu uz zara, bet, kad dziesmas tekstā ir jāieraksta iztrūkstošie vārdi, tas sagādā grūtības. Domāju, viktorīnas ietvaros radās vairākas nedzirdētas un jaunas dziesmu versijas. Vismaz tā varēja noprast pēc smieklu daudzuma, kas atskanēja no komandu galdiņiem. Mēs visi esam pamanījuši, ka latviešu tautas pasākās bieži tiek vēstīts par trīs tēva dēlu likteni, tomēr vai spējam no neliela teksta fragmenta atšifrēt pasakas nosaukumu? Jāsaka godīgi, viegli nebija! Komandu kapteiņi tika palutināti ar iespēju piedalīties "Laimas" šokolādes konfekšu atpazīšanas konkursā. Vizuāli gandrīz vienādās brūnās tāfelītes, vadoties pēc garšas niansēm, nācās "ietērpt" populārajos nosaukumos - "Vēsma", "Rudzupuķe", "Roko", "Sarkanā magone" u.c. Secinājums ir tikai viens, ka ar steigu jāpaplašina sortiments mājas konfekšu traukos. Viegli ir atpazīt tās, kuras garšas kārpiņām ir ierastas, bet visas pārējās ir viens liels nezināmais. Saskaitot rezultātus, izrādījās, ka trīs komandas ieguvušas vienādu punktu skaitu. Tāpēc pirmās trīs vietas tika sadalītas papildkārtās. Rezultātā- 11 komandu konkurencē  uzvaras laurus plūca grupiņa "Bitītes". Ir patiess prieks par vecāku lielo atsaucību, PII "JĀŅTĀRPIŅŠ" vadības silto uzņemšanu, kā arī viktorīnas rīkotāju uzņēmību un neizsīkstošo enerģiju, organizējot un vadot pasākumu. Paldies visiem! Esmu pārliecināta, ka viktorīnai ir jākļūst par ikgadēju PII "JĀŅTĀRPIŅŠ" tradīciju. Dēzija Gabrāne-Vidze, iestādes padomes pārstāve

lasīt vairāk
Latvijas atvērto datu izaicinājums skolēniem

Līdz 2019. gada 26. februārim dažādu vecuma grupu skolēni un viņu eksperti - skolotāji, vecāki, draugi -  tiek aicināti pieņemt 24 dienu izaicinājumu, veidojot komandu un piesakoties Latvijas skolu atvērto datu hakatonam 2019. 1. martā, Starptautiskās atvērto datu dienas priekšvakarā, Latvijas Universitātes Zinātņu mājā tiks uzsākts radošs programmatūras izstrādes maratons, savukārt 29. martā - tā noslēgumā Latvijas Mobilā Telefona galvenajā birojā tiks novērtēta iegūtā atvērto datu apstrādes un izmantošanas pieredze, un pasniegtas vērtīgas balvas. Ir zināms, ka atvērtie dati ir brīvi pieejama informācija, ko ikviens ir tiesīgs izmantot jaunas programmatūras izstrādē, sniedzot sociālo vai ekonomisko labumu plašākai sabiedrībai. Datu izmantošanas pratība ir nākotnes iespēja radīt inovatīvus un peļņu nesošus produktus vai pakalpojumus. Savlaicīga šādu prasmju apguve var sekmēt datos balstītu risinājumu radīšanu sabiedrībai aktuālām problēmām, kā arī radīt jaunas darba vietas. Skolu atvērto datu hakatona mērķis ir atklāt skolēniem iespējas, kādas sniedz atvērtie dati. Dalībniekiem būs pieejamas vairāk kā 250 valsts pārvaldes iestāžu datu kopas, kas publicētas atvērto datu portālā. Latvijas atvērto tehnoloģiju asociācijas (LATA) datu eksperti skolēniem palīdzēs noteikt atbilstošākos datus uzdevumu izpildei, digitālo rīku pasauli jaunieši apgūs kopā ar mācību centru Datorium.lv un Learn IT mentoriem. “LATA organizētais hakatons skolām ir izaicinājums, kas sekmē skolēnu radošumu tehnoloģiju jomā. LATA aicina ne tikai apgūt zināšanas, lai spētu tehnoloģijas lietot, bet arī aktīvi darboties pie tā, lai spētu tehnoloģijas radīt,” uzsver LATA valdes priekšsēdētājs Jānis Treijs. Vai skolēniem 24 dienu laikā izdosies izveidot sev, savai skolai vai pilsētai noderīgu lietotni, viedtālruņa spēli vai kādu citu mūsdienīgu tehnoloģiju? Par to spriedīs žūrija, kas noteiks 10 komandas, kuras cīnīsies par galveno balvu 500 eiro vērtībā. Arī labākās komandas eksperts - skolotājs vai vecāks iegūs naudas balvu 250 eiro vērtībā. Hakatons notiks divās vecuma grupās – skolēniem līdz 9. klasei un skolēniem no 10. līdz 12. klasei. Aicināti piedalīties visu Latvijas vispārizglītojošo un profesionālo izglītības iestāžu audzēkņi, kā arī interešu izglītības pulciņu dalībnieki. Dalība hakatonā ir bez maksas, reģistrācija pieejama lata.org.lv/skolas2019/. Skolu atvērto datu hakatonu 2019 organizē Latvijas atvērto tehnoloģiju asociācija sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, Datu skolu, Latvijas Mobilo Telefonu, Accenture Latvia, Learn IT, Datorium, Latvijas valsts mežiem, Tieto Latvia, LVM Geo, Fazer Latvia, Latvijas Nacionālo bibliotēku, Rīgas Domi, Jelgavas novada pašvaldību, Oh My Days plānotāju. Informācijai par Skolu atvērto datu hakatonu aicinām sekot: https://lata.org.lv/skolas2019/ https://www.facebook.com/events/2186463234744071/ https://twitter.com/LATA_org Ar piedzīvoto Skolu atvērto datu hakatonā 2019 ikviens var dalīties sociālajos tīklos, izmantojot tēmturus: #datiiedvesmo #LATA2019

lasīt vairāk
“Vijolītes” audzēknes pārstāv Salaspili Hamburgā

Licencētajā interešu izglītības programmā “Vijoles un alta spēle” pie pedagoģes Karlīnas Īvānes vijoles vai alta spēli bērni un jaunieši Salaspilī apgūst no 2015. gada septembra. Nepilnu četru gadu laikā studijā “Vijolīte” kopumā ap 40 audzēkņu no Salaspils, Rīgas, Ikšķiles, Ogres, Ķekavas u.c. Latvijas pilsētām apguvuši pamatiemaņas vai slīpējuši esošās prasmes instrumenta spēlē, kā arī krājuši daudzveidīgu uzstāšanās pieredzi. Tā ir bijusi ne tikai muzicēšana nelielos studijas mājkoncertos, bet arī uzstāšanās dažādās Latvijas koncertzālēs un dievnamos, t.sk. Salaspilī, Ķegumā, Ogrē, Lēdmanē, Bebrenē, Rīgā, Jelgavā u.c., kā arī 2018. gada rudenī Nīderlandes pilsētā Hāgā koncertā “100 minūtes latviešu klasiskās mūzikas”. Savukārt 2019. gada 15. februārī studijas ansamblis 15 vijolnieku sastāvā skaisti atklāja svinīgo pasākumu “Sporta laureāts” uz Ogres Kultūras centra lielās skatuves. Vijolīšu meitenes un puiši ar savu spēli bieži dodas iepriecināt klausītājus arī tur, kur mūzika ikdienā neiekļūst, – Sociālās aprūpes centros dažādās Latvijas pilsētās. Studijas audzēkņi regulāri gūst arī individuālus panākumus vietēja un starptautiska mēroga konkursos (piemēram, 2. un 3. vieta Mazpilsētu un lauku mūzikas skolu vijoļspēles konkursā Vangažos, sudraba diploms Starptautiskajā Oskara Rīdinga konkursā Slovēnijā, 3. vieta konkursā “Uzlecošās zvaigznes” Rīgā), kā arī sekmīgi nokārto sarptautiskos ABRSM (Associated Board of the Royal Schools of Music) mūzikas eksāmenus. Karlīnas Īvānes izstrādātajā mācību programmā nozīmīga loma iedalīta vienam no muzicēšanas nozīmīgākajiem aspektiem – spēlei ansamblī. Katrā studijas koncertā lieliem un maziem tiek dota iespēja izbaudīt kopmuzicēšanas prieku no spēles duetā līdz lielam stīgu ansamblim (studijas ziemas koncertā 2018. gada decembrī Jelgavas Ģederta Eliasa Vēstures un mākslas muzejā vienā ansamblī muzicēja vairāk nekā 20 jauno vijolnieku un altistu!). Iesūtot vienu no studijas ansambļa videoierakstiem atlasei par tiesībām uzstāties 4. Starptautiskajā bērnu festivālā “Stage4Kids” Hamburgā (vērtēšana bija starptautiskas žūrijas pārziņā, pēc punktu sistēmas), milzīgs bija prieks saņemt uzaicinājumu uzstāties uz slavenās “Laeiszhalle” skatuves! Lepojamies, ka tieši studijas “Vijolīte” ansamblis zem nosaukuma “Silver Strings” astoņu meiteņu sastāvā bija tas, kurš 10. februārī Hamburgā pārstāvēja Latviju un Salaspili 19 dažādu valstu vidū. Festivālu filmēja NDR TV, un raidījums par to būs skatāms 17. martā. Ansamblis festivāla “Stage4Kids” laureātu koncertam (winners concert) bija sagatavojis trīs īru melodijas- “Drunken Sailor”, “Swallow Tail Jig” un “Patrick’s Reel”. Meitenes, kopīgi vienojoties savā starpā un ar pedagoģi, bija izdomājušas mūzikai piemērotu horeogrāfiju, ko konkursa organizatore Kristina Sandulova novērtēja kā “fantastiski atbilstošu”. Par to liecināja arī sirsnīgi aplausi un daži bravo saucieni pēc priekšnesuma. Meitenes uz skatuves jutās brīvi un atraisīti, kāda tieši pirms uzstāšanās pat pavēstīja: “Dīvaini, es nemaz neuztraucos!” Par to noteikti jāpateicas gan bagātīgajai uzkrātajai skatuves pieredzei, gan festivāla organizatoriem, kuri bija nodrošinājusi brīnišķīgu atmosfēru, kurā katrs mazais mūziķis savu dalību varēja izdzīvot kā svētkus, īpaši jau svinīgajā gala ceremonijā, kur katrs saņēma savu uzvarētāja kausu un diplomu. Sirsnīgs paldies audzēknēm Beatrisei Masteiko, Tīnai Pauriņai, Madarai Kauliņai, Ievai Insbergai, Ievai Millerei, Heterei Noelai Rūtiņai, Paulīnai Vališevskai un Amandai Patjanko par centību, izdomu un aizrautību! Paldies audzēkņu vecākiem par milzīgo atbalstu sekmīga mācību procesa nodrošināšanā, un praktisko ieguldījumu, lai brauciens uz Vāciju būtu iespējams! Karlīna Īvāne, vijoles un alta spēles studijas “Vijolīte” vadītāja  

lasīt vairāk
"Ritenītis" ir iesaistījies jaunā ERASMUS+ projektā "Sociāli emocionālo prasmju attīstīšana pirmsskolas vecumā"

Emocijas ir veids, kā pielāgoties videi, un mūsu, skolotāju, uzdevums ir radīt apstākļus bērna emocionālai attīstībai tā, lai bērni varētu mums uzticēties un justies labi. Projekta mērķis – attīstīt pirmsskolas vecuma bērnu sociāli emocionālās prasmes ar rotaļu un sociālās mijiedarbības palīdzību, lai novērstu agresivitāti, grūtības sadarboties ar citiem bērniem, atstumtību bērnības sākuma stadijā. Tādējādi nodrošināt drošu, draudzīgu vidi, lai veicinātu bērnu labklājību. Šī projekta ietvaros mūsu bērni iemācīsies izprast savas emocijas un pārvaldīt tās pozitīvi, sadarboties ar citiem bez agresivitātes un uzlabot attiecības vienam ar otru. Mūsu projekta partneri ir Rumānija, Bulgārija, Turcija un Polija. Projekta ietvaros  mūsu pirmā posma uzdevums bija iepazīstināt bērnus ar emocijām un veidu, kā tās izteikt. Uzzināt par sociālajiem noteikumiem un to, kā sadarboties ar citiem bērniem un izpaust savas emocijas. Emocionālu konfliktu gadījumos meklēt risinājumus. Sekmēt emociju un jūtu izpaušanu praktiskā darbībā. Sekmēt draudzību, uzticību vienam pret otru. Pirmais mūsu  uzdevums bija – novērošana piecās nedēļās. Pirmsskolas skolotājas ikdienā vēroja bērnu uzvedību, emociju izteikšanu un parādīšanu, sadarbību ar grupas bērniem un pedagogu, grupas noteikumu ievērošanu. Izmantojot dažādus izsteiksmes  līdzekļus  - sarunas, stāstus, zīmēšanu, lomu spēles, maņu spēles, mūzikas spēles un praktiskās nodarbības- skolotājas izdomāja dažādas interesantas aktivitātes. Tika organizēta skolotāju savstarpēja pieredzes apmaiņa par projekta pirmajā posmā veiktajām aktivitātēm, kuras atspoguļoja prezentācijās: Ikdienā rotaļās izmantojam emociju kubu un emociju kartītes. Darbošanās ar kubu  - bērni met kubu, nosauc emociju un atrod tādu pašu emocijas kartīti; Ar interaktīva materiāla palīdzību atpazīstam emocijas veidus; Analizējam un zīmējam sev patīkamas un nepatīkamas lietas; Bērni attēlo savas emocijas zīmējumos; Skatāmies animācijas filmas par draudzību – bērni parāda ar emociju sejiņām, kā viņi jūtas; Mākslas nodarbībās bērni patstāvīgi izvēlās nepieciešamās krāsas papīru, formu, atbilstoši tam kā jūtās, aplicē no krāsainā papīra savu šī brīža emociju; Darbojamies pie gaismas galda – emociju iepazīšana un atpazīšana; Mācāmies sadarboties – spēlējam spēles, klausāmies pasakas, piedālāmies komandas darbā; Darbojamies mūzikas pavadījumā (klausāmies mūziku, pamasējam draugam muguru). Jūlija Ivanova, pirmsskolas skolotāja

lasīt vairāk
Melnbalto taustiņu pavēlnieks

Aleksandrs Komka ir salaspilietis,  Salaspils Mūzikas un mākslas skolas audzēknis, viens no spilgtākajiem topošās jauno pianistu paaudzes pārstāvjiem. To atzinušas gan valsts, gan starptautiska mēroga žūrijas, apbalvojot viņu ar laureāta tituliem. Pērn vien ir iegūtas 1.vietas V Starptautiskajā Lūcijas Garūtas jauno pianistu konkursā Siguldas „Baltajā flīģelī”,  IX Starptautiskajā Alfrēda Kalniņa pianistu konkursā Cēsu koncertzālē un Rīgas Latviešu biedrības namā konkursā „Talants Latvijai”. Pašlaik Aleksandram ir 15 gadu, un puisis jau var lepoties, ka vācu mecenātu fonds VIVAT FUTURE ir piešķīris viņam finansējumu  3 789 eiro apmērā jauna personīgā instrumenta iegādei. VIVAT fonds iegulda ne tikai taustāmos aktīvos, bet arī rītdienas pasaulē, atbalstot īpaši apdāvinātus bērnus. -  Saša, pastāsti, lūdzu, kā viss sākās. - Sākās, varētu teikt, kuriozi. Mācīties mūzikas skolā es negrasījos. Tā bija vecmāmiņa, kas paņēma mani pie rokas, aizveda uz skolu un aizvēra aiz manis skolas durvis. Šīs durvis es drīkstēšot atvērt  tikai ar skolas beigšanas apliecību rokā. -  Vai tev uzreiz iepatikās mācīties mūzikas skolā? - Es tā neteiktu, bet es ļoti centos. Un jau 2.klasē piedalījos divos konkursos, Etīžu konkursā Saldū iegūstot 2.vietu, bet Dobelē – pirmo. Kad mācījos 3. klasē, devos jau uz savu pirmo starptautisko P.Čaikovska konkursu, kur ieguvu 1.vietu. Nu vārti bija vaļā, un tad jau aizgāja! - Kad tu saprati, ka vēlies nodarboties ar mūziku profesionāli? - Vispirms radās atbildības izpratne par to, ko es daru, jo mūsu darbs rit tandēmā ar manu skolotāju Natāliju Karpovu. Es apzinos, ka uzstāšanās reizēs prezentēju ne tikai sevi, bet arī savu pedagoģi, skolu un Salaspili.  Mācoties 5.klasē, sapratu, ka bez mūzikas savu dzīvi nespēju iedomāties. Tas notika brīdī,  kad sāku muzicēt kameransamblī ar vijolnieci Viktoriju Tarnavsku. Man pavērās jauns skats uz bagāto mūzikas pasauli. Kļuva skaidrs, ka mūzikas valodā varu komunicēt ar ļoti daudziem cilvēkiem, un, ja es būšu patiess, viņi mani sapratīs. - Kuras uzstāšanās tev palikušas atmiņā? - Tādu ir daudz. Starptautiskais Brāļu Mediņu konkurss, Stokholmas jauno mūziķu konkurss, „Talants Latvijai”, kā arī ļoti veiksmīgas uzstāšanās kameransambļu konkursos Rīgā, Daugavpilī, Talsos, Liepājas Lielajā dzintarā. Spilgti iespaidi ir palikuši par skolas 25 gadu jubilejas koncertu Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Lielajā zālē, kur es kopā ar Viļņas kamerorķestri Ričarda Sviackevičius vadībā atskaņoju V.A.Mocarta klavierkoncertu. -  Vai tev ir elks pianismā? -  Jā, tas ir Deniss Macujevs. Vēl man patīk klavieru trio „Bel Suono”. - Kāds tu esi pēc rakstura? Kāda mūzika tev ir tuva? - Esmu romantiķis un mīlu romantisko mūziku. Man ļoti patīk F.Šopēns. -  Kādi ir tavi tuvākie nākotnes plāni? - Plānu ir daudz, taču svarīgākais šobrīd ir sekmīgi absolvēt mūzikas skolu un iestāties mūzikas vidusskolā. Salaspils Mūzikas un mākslas skolā ir tradīcija izcilākajiem audzēkņiem pēdējā mācību gadā sagatavot soloprogrammu. Arī Aleksandrs Komka kopā ar savu skolotāju Natāliju Karpovu aicina visus 22.februārī plkst. 18.00 mūzikas skolas kamerzālē uz savu solokoncertu, kurā skanēs klasiskā,  latviešu komponistu un, protams,  romantiskā mūzika.  Koncertā piedalīsies arī vijolniece Viktorija Tarnavska.

lasīt vairāk

Salaspils

°C
Gaisa spiediens: hPa
Vēja stiprums: m/s
Vēja virziens:
tukšītis

Arhīvs