Skolotāji glezno

Jūnijā, kad skolēni jau baudīja vasaras brīvlaiku, Salaspils 1.vidusskolas skolotāji, pieredzējušas mākslinieces un mākslas pedagoģes Maijas Brašmanes vadībā, turpināja mācīties saskatīt dabas motīvus un toņus, trenējās tos attēlot savās gleznās, kā arī apguva kompozīcijas pamatus dabā un gleznā, vizualizēja mainīgās dabas norises savos darbos, izmantojot eļļas krītiņus. Salaspils novada domes finansiāli atbalstītā Salaspils 1.vidusskolas pedagogu mūžizglītības projekta mērķis bija atraisīt skolotājos spēju iedziļināties dabā, saskatot tur dažādas krāsu, toņu un formu nianses, un iemācīties pārnest šo apgūto prasmi uz jebkuru dzīves situāciju, procesu un risināmu jautājumu. Gleznošanas nodarbības Salaspils 1.vidusskolas pedagogiem deva iespēju saturīgi pavadīt brīvo laiku, pilnveidojot sevi un izkopjot savas radošās spējas, kas tiks pielietotas turpmākajā darbā ar bērniem un jauniešiem. Projekta „Skolotāji glezno” pirmajā nodarbībā dalībnieki tika iepazīstināti ar krāsu apli un mācījās, kā sajaukt toņus. Turpinājumā tika veidotas dažādu mākslinieku darbu kopijas, bet projekta noslēgumā skolotāji jau gleznoja no dabas. Projekts tika realizēts ļoti pateicīgā laikā, kad dabā viss ziedēja, un Salaspils 1.vidusskolas skolotāji to visu varēja iemūžināt savās gleznās. Pēc projekta realizēšanas skolotāji izveidoja savu darbu izstādi Salaspils 1.vidusskolas telpās un centās apkopot nodarbību laikā gūtās atziņas un izjūtas. Lūk, dažas no tām: - Paldies par doto iespēju atklāt sevi, ieskatīties citā pasaulē. Projekts pilnībā attaisnojis manas cerības. Bija iespēja saprast ar ko sākt, kā gleznot, pašai radīt mazās glezniņas; - Maija iedvesmoja, palīdzēja, salika visu pa plauktiņiem. Ar gala rezultātu esmu apmierināta, kaut izbrīnīta; - Man tā bija iespēja iziet no komforta zonas. Krāsu jaukšana, teorija bija jaunatklājums. Šis projekts bija ieskrējiens mākslas mācībā; - Paldies par iespēju nedaudz aizmukt no ikdienas, pasapņot, paskatīties uz lietām savādāk. Paldies par palīdzēšanu apstādināt mirkli, iegrimt krāsu pasaulē; - Ļoti patika gleznot ziedus. Vasarā noteikti taps jauni darbi, jo dabā var gūt iedvesmu. Šīs nodarbības lika man vairāk ieskatīties dabā, pētīt to, meklēt krāsu, toņus, formas, gaismu; - Šis projekts ir pilnībā attaisnojis manas cerības. Bija iespēja saprast, ar ko sākt, ko nozīmē gleznot un pašai radīt savas mazās glezniņas. Gala rezultāts priecēja gan mani, gan manus tuvākos. Žēl, ka projekts bija īsā laika periodā. Vēlos turpinājumu! Savukārt gleznošanas nodarbību vadītāja Maija Brašmane, projekta noslēgumā atzina: „Šajās nedēļās daudzas lietas katram tika piedzīvotas pirmoreiz. Pirmoreiz gleznošana dabā ar eļļas pasteļiem. Pirmoreiz sajūtas, ka arī es varu! To sauc par radošumu, kas nepieciešams katram sabiedrības loceklim mūsu patērētāju sabiedrībā. Radošums ir jāattīsta bērnībā un jāsaglabā visu mūžu. To var attīstīt arī jebkurā vecumā, tikai ir vajadzīgas prasmes to izdarīt. Vislabākais novērtējums projektam ir, ka tā dalībnieki vēlas, lai nodarbības turpinātos, un arī paši patstāvīgi ir ne vien gatavi radīt jaunus darbus, bet to arī dara.” Salaspils 1.vidusskolā realizētais projekts „Skolotāji glezno” ir spilgts apliecinājums tam, ka no gleznošanas nav jābaidās – tā ir brīnišķīga nodarbe, kas emocionāli uzlādē, rada prieku un prasmīga pedagoga vadībā to var iemācīties ikviens.

lasīt vairāk
Trešo gadu notikusi nometne izcilākajiem skolēniem

Salaspils skolēnus, kuri uzcītīgi mācījās visu mācību gadu, Salaspils novada dome apbalvo un jau trešo gadu dāvina iespēju piedalīties nometnē "Zelta Griezums". Nometne Salaspils izcilākajiem jauniešiem 2015. gadā noritēja Ziemeļvidzemē, Burtnieka ezera dienvidu krastā, Burtniekos - dabas relaksācijas un multifunkcionālajā jauniešu inciatīvas centrā. Jau pirmajā nometnes dienā jauniešus apciemoja Salaspils novada domes priekšsēdētājs Raimonds Čudars ar savu ievadlekciju, kuras laikā apspriedām aktuālākās tēmas un iesaistījāmies diskusijā brīvā atmosfērā. Nedēļas laikā apguvām jaunas iemaņas – uzzinājām, kas ir virtuālā realitāte, pielietojām jaunākās informācijas tehnoloģijas dzīvē, tikāmies Valmieras drāmas teātra aktieri Māri Bezmeru, kā arī ļāvāmies savām emocijām un izbaudījām latviešu dančus horeogrāfes Daigas Kīnas vadībā. Vienu dienu pavadījām ārpus nometnes teritorijas, izbraucot uz Valmieru, kur uzzinājām par daudzām iespējām Valmieras valsts ģimnāzijā, apskatījām 3D printeri un jauno 3D telpu. Pēc izglītības iespēju apskatīšanas devāmies uz Valmieras drāmas teātri, kur uzzinājām neparastas lietas par teātra dzīvi, bijām aiz kulisēm un klausījāmies interesantus stāstus aktiera Arnolda Oša vadībā. Paralēli lekcijām un nodarbībām jaunieši veica arī patstāvīgo darbu. Nometnes dalībnieki tika sadalīti piecās interešu grupās, katra grupa izvēlējās sev tuvu tēmu un strādāja pie tās - pētīja literatūru, konsultējās ar saviem darba vadītājiem-audzinātājiem, izstrādāja projektus. Šogad jauniešiem likās aktuālas šādas tēmas: "Klimata izmaiņas Latvijā pēdējo 10 gadu laikā", "Ko mēs varam mācīties PAR, NO, KĀ zeme", "Ekspedīcijas maršruta plānošana", "Vizuālā komunikācija", "Teātris". Katra grupa radoši prezentēja savus darbus noslēguma vakarā - stāstīja par ģeogrāfiskiem aspektiem, dalījās pieredzē maršruta plānošanā, ko palīdzēja apgūt audzinātāja Linda Ostrovska, atklāja veiksmīgās komunikācijas noslēpumus, kā arī demonstrēja izrādi. Divas dienas ar nometnes dalībniekiem strādāja neformālās izglītības trenere no Stokholmas Deirde Flanagan, kura radošās nodarbībās lika jauniešiem mācīties domāt „ārpus kastes”. Šīs nodarbības, protams, bija īsts izaicinājums jauniešiem, jo te nu bija iespēja izmantot angļu valodas zināšanas praksē, kas nebūt nebija vienkārši. Turpinot nometnes tradīciju, tapa himna, pie kuras izstrādes jaunieši cītīgi strādāja visas nedēļas garumā, izmantojot katru brīvu brīdi savai mākslinieciskai pašdarbībai. Šogad jaunieši uzstādīja jaunu mērķi - ne tikai sacerēt nometnes himnu, bet arī izveidot mūziklu. Audzinātāja Ģirta Griestiņa vadībā jaunieši veiksmīgi sasniedza mērķi un prezentēja savus talantus noslēguma vakarā.  Nometnes laikā jaunieši ieguva tādas pievienotās vērtības kā komandas garu, saliedētību, atbalstu, patstāvību, izaicinājumu pārvarēšanu, uzlabotās komunikācijas prasmes, kā arī jaunus draugus un neaizmirstamas atmiņas, spilgtākos mirkļus un pozitīvas emocijas. Kopumā nometne "Zelta Griezums" 2015 izdevās daudzpusīga - izglītojoša, radoša un ļoti sirsnīga. Kristīne Juhņeviča, nometnes „Zelta griezumus” vadītāja 

lasīt vairāk
Pedagogi tiekas radošā konferencē

Mācību gads ir noslēdzies, tomēr Salaspils pedagogiem tas nebeidzās ar pēdējo mācību stundu, pat ar pēdējiem eksāmeniem ne. 11. jūnijā abu vidusskolu pedagogi tikās konferencē ar īsteni radošu nosaukumu „Mācību stunda iziet no klases”, kurā, turpinot jau pērn iesākto tradīciju, dalījās savā labajā pieredzē. Skolotāji, kā zināms, nepārtraukti papildina savas zināšanas un prasmes, lai pēc tam tās nodotu tālāk saviem skolēniem.  „Ja pagājušajā gadā mēs dalījāmies pieredzē par digitālo materiālu ienākšanu mācību stundās, tad šogad mēs mēģināsim rast risinājumu, kā stundā strādāt radoši. Ja skolotājs prot savu mācību vielu pasniegt radoši un interesanti, prot motivēt skolēnu, tad skolēns ir aktīvs un uz mācību stundu nāk ar prieku,” atklājot konferenci, kolēģus uzrunāja 1. vidusskolas direktore Vera Kalniņa. Domes priekšsēdētājs Raimonds Čudars atzīmēja, ka šogad konferencē skolotājiem ir sagatavota patiesi interesanta programma: „ Ne velti šī konference notiek tagad, kad mācību gads ir aiz muguras un iespaidi vēl ir pietiekami spilgti. Jums priekšā ir ļoti daudzpusīga un radoša diena. Mūsu uzdevums ir jums, pedagogiem, sniegt pēc iespējas lielāku atbalstu, lai jūs savukārt savas zināšanas dotu mūsu skolēniem. Lai jums veicas šajā grūtajā darbā!” Izglītības un kultūras daļas vadītāja Inga Elksne savu uzrunu sāka ar jautājumu- vai jums patīk mācīties? Izrādās mācīties patīk visiem skolotājiem, tāpēc viņi labprāt piedalās šādās konferencēs. „Bērni nemācās no mūsu runām, viņi mācās no mūsu pieredzes, tāpēc mums ir jāatrod tā atslēga uz viņu dvēselēm un jāsaprot, kā viņiem patīk mācīties,” teica I. Elksne. Pēc uzrunām vārds tika dots Latvijas Universitātes pārstāvei Ritai Kiseļovai, kura iepazīstināja ar starptautisko skolēnu novērtēšanas programmu un ar Latvijas skolēnu sasniegtajiem rezultātiem tajā. Tad stafete pārņēma Ilze Mazpane, „Iespējamās misijas” pārstāve. Viņa dalījās pieredzē, kā ar bloga palīdzību likt pusaudžiem rakstīt - tātad domāt. Pēc tam darbs turpinājās praktiskajās nodarbībās- 12 radošajās darbnīcās, kuras vadīja paši abu vidusskolu pedagogi.  Katram pedagogam bija iespēja izvēlēties sev trīs saistošākās, kurās piedalīties.  Tēmas bija visdažādākās- „Bloga veidošana”, „Stunda kā aizraujošs piedzīvojums”, „Suņi zaķim pēdas dzina – izzinoša nodarbība dabaszinībās sākumskolā”, „Formatīvās vērtēšanas un atgriezeniskās saites realizācija, izmantojot bezvadu ierīces”, „Dinamiskā pauze – logoritmika”, „Dabaszinātņu metodes iziet ārpus klases”, „Trīs svešvalodas”, „Valoda un sports”, „Projektu darbs dabaszinībās – dzīves prasmju attīstībai”, „Mācāmies darot”, „Valodu apguve nestandarta situācijās” un „Mācību stunda atdzīvojas gleznā”. Konferences noslēgumā ar saviem veiksmes stāstiem dalījās skolēni filmiņā, kā arī jaunie pedagogi. Katram veiksme ir kas savs. Piemēram, 1. vidusskolas apmaiņas programmas skolniecei Sofijai no Vācijas veiksme ir tas, kas, ka deviņu mēnešu laikā viņa ir apguvusi latviešu valodu. Citam skolēnam veiksme ir panākumi olimpiādēs un konkursos, citam – lieliska saskarsme ar klasesbiedriem un skolotājiem. Angļu valodas skolotājas Agneses Jansones aicināti, par veiksmi pārdomās dalījās arī konferences dalībnieki. V. Kalniņa uzsvēra, ka pati Agnese ir 1. vidusskolas veiksmes stāsts, jo tobrīd bija ļoti nepieciešams angļu valodas pedagogs. Tāpat ar savu stāstu klātesošos iepazīstināja Kristaps Zaļais, kurš ir „Iespējamās misijas” dalībnieks un 1. vidusskolas skolotājs. Viņa veiksme slēpjas tajā, ka savulaik atradās kāds skolotājs, kas puisim noticēja, noticēja, ka viņš var daudz sasniegt. Tāpēc jebkurš skolotājs var kļūt par sava audzināmā veiksmes atslēgu. Skolas direktore teica lielu paldies visiem radošo darbnīcu vadītājiem- I. Mazpanei, K. Zaļajam, G. Blumbergai, D. Bērtulei, I.Labanovskai, K.Daņiļevičai, L.Sniķerei, M. Antonevičai, i. Pastarei, T. Šuļgai, T.Kuļikovai, A.Grāvītei, A.Terehovai, B.Asarei, J.Ignatovskai, E.Pauriņai un G.Lagzdiņai. Taču vislielākais paldies izskanēja Ievai Hermanei, direktores vietniecei mācību darbā, kura uzņēmās šīs radošās konferences organizēšanu. „Galvenais bija atrast tos veidus, kā savas teorētiskās zināšanas var izmantot praksē,” semināra ideju raksturoja I. Hermane. Šķiet, ka tas arī izdevās, un katrs skolotājs ieguva sev ko noderīgu, lai nākamajā mācību gadā ar saviem skolēniem varētu strādāt vēl radošāk.

lasīt vairāk
Ir brīvas vietas PII "Daugaviņa"

2015./2016.m.g. Salaspils novada pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē “Daugaviņa” uzņem bērnus vecumā no 1,5 gada līdz 3 gadiem Uz brīvām vietām var pretendēt bērni, kuri jau ir reģistrēti Salaspils novada kopējā rindā uz vietu pirmsskolas izglītības iestādē. Vietu piešķiršana notiks hronoloģiskā secībā pēc sākotnējās rindas reģistrācijas datuma. Apmeklējot pirmskolas izglītības iestādi „Daugaviņa”, bērnam tiek saglabāta reģistrācija rindā līdz brīdim, kad tiek piešķirta vieta vecāku izvēlētajā pirmsskolas izglītības iestādē. Pieteikumus gaidīsim līdz 2015. gada 6.jūlijam Salaspils novada domē Apmeklētāju apkalpošanas centrā (darba laiks P. 8.00-19.00, O.;T.;C. 8.00-18.00, Pk. 8.00- 14.00). Papildus informācija pa tālr.67981016.

lasīt vairāk
Noskaidroti skolēni, kuriem tiks nodrošināts darbs jūlijā un augustā

8. jūnijā notika izloze, kurā noteica tos pusaudžus, kuriem tiks nodrošinātas darba vietas jūlijā un augustā. Vecuma grupā no 15 gadiem darba vietas jūlijā saņēmuši – A.Kromkina, L.Nikolajeva, M.Bule, S.Anufrijeva, D.Zariņš, bet jaunākajā grupā- A.Bardins, D.Bukei, V.Kučina, R.Atvars, A.Pāvila. Tā kā nereti objektīvu un subjektīvu apstākļu dēļ izglītojamie darbu tomēr neuzsāk, tika izlozēti arī kandidāti. Tas nozīmē, ka šie izglītojamie darbu, iespējams, varētu dabūt, ja kāds atsakās. No 15 gadiem kandidātos prioritārā secībā ir E.Prokofjevs, S.Motuže, D.Rusinovs, A.Gajevskis un no 13 gadiem – A.Anaņjeva, V.Makšanova, I.Visokigorskis un M.Bičeka. Vecuma grupā no 15 gadiem darba vietas augustā saņēmuši – Ņ.Ignatovska, R.Bierne, A.Taube, I.Lizinskis, M.Rakšte. Kandidāti – E.Andriksons, P.Riekstiņa, N.Šapovala. Jaunākajā vecuma grupā strādās I.Šlikovs, Z.Freimane, M.Zavadska, A.Blanks, Ņ.Perepečs. Kandidāti – T.Tenisons, D.Marenkovs un S.Borska. Darbam vasarā varēja pieteikties izglītojamie no 13 līdz 15 gadiem un izglītojamie no 15 līdz 18 gadiem. Prioritāte tika saglabāta izglītojamiem no daudzbērnu ģimenēm. Vēlme strādāt ir ļoti liela, un diemžēl visiem darba vietas nodrošināt tikai ar pašvaldības spēkiem vien nav iespējams. Darbam vasarā reģistrējās 199 izglītojamie, no tiem 70 bērni no daudzbērnu ģimenēm, kuriem darba vietas arī tiek garantētas. Salaspils novada pašvaldība katru gadu pati organizē un apmaksā skolēnu darbu vasarā novada pašvaldības iestādēs, rosinot iesaistīties arī vietējos uzņēmējus. Kaut arī tā nav pašvaldības obligātā funkcija, apzinoties darba prasmju un pirmo iemaņu sociālo nozīmīgumu jaunieša attīstībā, šajā vasarā pašvaldības budžetā šim pasākumam sākotnēji plānoja 23 000 eiro, taču, redzot lielo strādātgribētāju skaitu, tika nolemts pievirzīt vēl 10 tūkstošus.

lasīt vairāk

Salaspils

°C
Gaisa spiediens: hPa
Vēja stiprums: m/s
Vēja virziens:
tukšītis

Arhīvs